کنکورد دوباره متولد شد+تصاویر

بوم سوپرسونیک پسر کنکورد بازنشسته است که می تواند دوباره مسافران عاشق به سرعت مافوق صوت را به آسمان بازگرداند.

مجید سلطانی/اقتصاد ایران

بوم سوپرسونیک دومین پرواز آزمایشی XB-1 خود را به پایان رسانده است. در تاریخ ۲۶ اوت ۲۰۲۴، این هواپیمای تست با هدایت خلبان آزمایشی، تریستان برندنبرگ، برای یک پرواز ۱۵ دقیقه‌ای از موهاوی، کالیفرنیا پرواز کرد.

آخرین test در اولین پرواز در ۲۲ مارس ۲۰۲۴ انجام می شود و بخشی از گسترش تدریجی عملکرد XB-1 در پیش بینی اولین پرواز مافوق صوت است. این هواپیما که از بندر هوایی و فضایی موهاوی بلند شد، به ارتفاع ۱۰۴۰۰ فوت (۳۱۷۰ متر) و سرعت ۲۳۲ گره دریایی (۲۷۷ مایل در ساعت، ۴۴۵ کیلومتر در ساعت) رسید.
چک لیست test شامل جمع کردن و گسترش کف هواپیما برای اولین بار، بررسی هندلینگ هواپیما و فعال سازی یک سیستم تقویت پایداری دیجیتال جدید برای حفظ رول  و کمک به حفظ کنترل در شرایط توقف بود. علاوه بر این، بال راست XB-1 مجهز به تافتینگ برای نظارت بر جهت و قدرت جریان هوا بر روی بال بود.
هدف XB-1 ارائه داده هایی برای هواپیمای مافوق صوت Boom’s Overture است که به عنوان جانشین قرن بیست و یکم کنکورد بازنشسته در نظر گرفته شده است. این هواپیما همچنین دارای آیرودینامیک بهینه سازی شده دیجیتالی، کامپوزیت های کربن، ورودی موتور مافوق صوت پیشرفته و سیستم دید واقعیت افزوده برای دید برخاست و فرود خواهد بود.

به گفته بوم، XB-1 آزمایش پرواز را در حدود ۱۰ پرواز در ارتفاعات و سرعت های بالاتر ادامه خواهد داد. که این شامل بررسی همه سیستم ها و حفظ ایمنی فضاپیما هنگام ورود به قلمروهای فراصوت و مافوق صوت خواهد بود. با رسیدن هواپیما به سرعت مافوق صوت، آزمایش در کریدور مافوق صوت کوه سیاه در پایگاه نیروی هوایی ادواردز در کالیفرنیا انجام خواهد شد.

بلیک شول، بنیانگذار و مدیرعامل Boom Supersonic گفت: «XB-1 امروز صبح دومین پرواز فوق العاده خود را داشت. “نتایج اولیه نشان می دهد که ما یافته های پرواز  را با موفقیت ثبت کرده ایم و از ادامه آزمایش پرواز در مسیر پرواز مافوق صوت هیجان زده هستیم. من به تیم افتخار می کنم. پرواز امروز گام دیگری به سوی بازگشت مسافران مافوق صوت به آسمان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا