خودروهای برقی عهد بوقی می شوند

در اولین تصور خودروهای برقی ارابه هایی مدرن و شیک با کلی کلیدهای نورانی هستند اما این قضیه در امریکا شکل جدید به خود گرفته است.

مجید سلطانی/ اقتصاد ایران

وقتی بیشتر مردم به خودروهای برقی فکر می‌کنند، احتمالاً چیزهایی شبیه آینده‌ را با داشبوردهای پر از دکمه‌ها و صفحه‌نمایش تصور می‌کنند. Olympian Model 01 با طراحی کلاسیک و فضای داخلی مینیمالیستی رویکردی بسیار متفاوت دارد یعنی دقیقا رویای شما نسبت به آینده به باد می رود.

مدل ۰۱ که توسط المپیان موتورز در نیویورک ساخته شده است، یک سدان برقی چهار در، چهار سرنشین با دیفرانسیل عقب است که دارای فیبر کربن و بدنه تیتانیوم است که بر روی یک “شاسی قدیمی و به اصطلاح اسکیتی” ساخته شده است.

ایمنی بالا و قدرت منحصر به فرد

موتور ۳۱۰ اسب بخاری (۲۲۸ کیلووات) این خودرو ۳۰۵ پوند (۴۱۴ نیوتن متر) گشتاور را ارائه می دهد و خودرو را در عرض ۵.۷ ثانیه از ۰ به ۶۰ مایل در ساعت (۹۷ کیلومتر در ساعت) می رساند.

در آخرین تست های انجام شده حداکثر سرعت این خودروی عهد بوقی ۱۶۰ مایل در ساعت (۲۵۷ کیلومتر در ساعت) است اما فراموش نباید کرد این سرعت با این بدنه و شاسی یعنی تلفیقی از مرگ و زندگی دردناک.  با یک بار شارژ بسته باتری لیتیوم یونی ۴۰۰ ولت می توانید مسافرتی تقریباً ۳۰۵ مایل (۴۹۱ کیلومتری) را تجربه کنید.

ایمنی شامل حداکثر نه کیسه هوا به همراه شیشه های چند لایه در تمام پنجره ها و سایبان سقف است.

زیبایی طراحی کلاسیک

اتاق خودرو دقیقا یک خودروی کلاسیک است و شما رو یاد قدیم و در آخرین نسل از تجربه پیکان های دولوکس می اندازد.  موادی مانند چوب‌های عجیب و غریب، فولاد، ترمه و ابریشم به کار گرفته شده است.

با این حال، چیزی که در آن وجود ندارد،  دکمه ها، سوئیچ ها یا صفحه نمایش است. Olympian ادعا دارد که ۸۰ درصد از این تکنولوژی ها با ترکیبی از نمایشگر HUD روی شیشه جلو و سیستم فرمان صوتی جایگزین شده است که سیستم فرمان صوتی برای کنترل سیستم اطلاعات، گرمایش/تهویه مطبوع، تنظیم صندلی، روشنایی و غیره استفاده می شود.

بخرید ولی بعدا پرداخت کنید

المپیان موتورز اکنون سپرده های قابل استرداد ۵۰۰ دلاری را – از خریداران احتمالی در ایالات متحده، کانادا و چین – برای نسخه اولیه Founders مدل ۰۱ می پذیرد که قیمت کل آن ۸۰۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود. اما مهمترین قسمت اقتصادی این داستان اینجاست که المپیان موتورز به مشتریان گفته است که می توانند برای این خودرو پیش پرداخت بدهند و با کارت های اعتباری حتی به صورت قسطی این خودرو را از آن خود کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا