هوندا همچنان می تازد

هوندا سی بی آر 250 موتوری زیبا، پرقدرت و با هندلینگ بالاست.ویژگی های که یک موتورسوار را شیفته خود می کند.

 

مجید سلطانی/اقتصاد ایران

هوندا سی بی آر ۲۵۰ فرزند خلف و اجتماعی هوندا است.این موتور سیکلت از سال ۲۰۱۱ که متولد شد تا به امروز دوستداران زیادی داشته و درمقابل رقیبان پرآوازه ای همچون نینجا و یاماها در کلاس اسپرت هرگز تسلیم نشده است.

قدبلندها هوندا را فراموش کنند

در وهله اول چنان موتور سوار به زین موتور وابسته می شود که شاید هرگز فکر این را نکند که این موتور نواقصی نیز ممکن است داشته باشد و از نظر بسیاری از هوندا سواران کیفیت سواری دلپذیر است. البته به شرطی که پاهای بلند نداشته باشید، سی بی آر در بلند مدت برای افراد قد بلند خسته کننده می شود و که این امر به دلیل قد و ارتفاع کوتاه موتور است که نقصی به شمار نمی آید به این دلیل که ارتفاع هرچه کمتر مانور پذیری بیشتر. جایگاه نشستن فوق العاده بزرگ و مناسب است. پاها را می توان در اطراف گیره ها حرکت داد و فضای صندلی کافی برای حرکت به سمت عقب برای قرار دادن دستان بلند وجود دارد. زین سرنشین هم به اندازه مناسب هست و زیاده روی در ساخت آن نشده است به این دلیل که در موتورهای اسپرت نرک نشین حرفه ای است و خود را با راننده وفق می دهد.

موتوری که سریع نیست

CBR گشتاور پایین رده و عملکرد دور بالا را ارائه می دهد که تقریباً باعث می شود فراموش کنیم که یک تک سیلندر سوار می شویم، در حالی که گیربکس شش سرعته با تعویض نرم دنده آن برای هر موقعیتی دنده مناسب را ارائه می دهد. هوندا ادعا می کند که حداکثر گشتاور در ۷۰۰۰ دور در دقیقه و با حداکثر اسب بخار به ۸۵۰۰ می رسد.

با ۲۶ اسب بخار قدرت در میل لنگ هرگز افعی ژاپنی خشمگین نمی شد. در عوض همه چیز برای لذت سواری،مهیا است.شما قرار نیست با سی بی آر شبیه نینجا سواران باشید قرار هوندا با خریداران این محصول این است که مسافت های طولانی شهری را به راحتی طی کنند و خبری از خطر کردن نباشد. اما اگر هوندا ۷ اسب بخار دیگر برای رسیدن به محدودیت ۳۳ اسب بخار تولید می کرد، خوب بود. کلاچ، گیربکس و سوخت رسانی از کیفیت معمول هوندا هستند، هوندا ثابت کرد ارزان بودن همیشه به معنای ارزان و بد نیست. هوندا حرف های زیادی در مورد مصرف سوخت ۲۵۰ گفته است که باید پذیرفت این موتور با توجه به تک سیلندر بودن مصرف سوخت منطقی دارد و تا ۷۵ مایل مصرف سوخت بسیار منطقی است.

مزایا بیشتر از معایب

در موتورهای ۲۵۰ سیستم خنک کننده آب است و این امر در هوندا هم صدق می کند اما ایرادی که در این سبک موتورها وجود دارد اینجاست که در صورت فشار زیاد بر روی موتور و در ترافیک ماندن حرارتی که از موتور و فن به پای راننده می زند دردآور می شود و شما تصور کنید در ترافیک تهران و در گرمای تابستان این اتفاق بارها برای شما بیفتد. هوندا به طور شگفت آوری این مشکل را حل کرده و جهت فلاپ های کناری جریان هوا را به سمت دیگری سوق می دهند و راننده با کمی دقت فقط صدای فن را می شوند و خبری از جهنم زجرآور نیست.

دومین نکته فوق العاده سی بی آر ترمز های بی نقص و قدرتمند آن است شما در سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر اگر اراده کنید به راحتی کنترل موتور در دستان شماست.

ترمزهای نیسین CBR با این موتور همخوانی خوبی دارند و به سرعت و بدون خطر موتور را متوقف می کنند. سی بی آر دارای ABS ترکیبی اختیاری است که جایگزین یک کالیپر برای پیاده سازی اتصال ترمز عقب به جلو می شود. ضربه زدن به ترمز عقب باعث می شود که فشار مرکزی به سمت جلو حرکت کند.

در کل هوندا سی بی آر موتوری لایق و کم هزینه است و شما می توانید با نگهداری معقول موتوری در کلاس جهانی سوار شود و از داشتن موتوری قدرتمند و شیک لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا