قیمت میوه تابستانه نجومی شد + جزئیات

درحال حاضر یک خانواده چهار نفر برای خرید چهار قلم میوه تابستانه آن هم فقط ۳ کیلو باید نزدیک ۱۶۵ هزار تومان هزینه کند. اگر این خانواده بخواهد به سبد خریدش یک هندوانه سه کیلویی و طالبی دو کیلویی هم اضافه کند باید نزدیک ۶۲ هزار تومان هزینه کند. سرجمع ۵ قلم میوه نوبرانه می‌شود، ۲۲۷ هزار تومان.

به گزارش اقتصاد ایران به نقل از اکوایران، داده‌های میدانی و نرخنامه سازمان میوه و تره بار نشان می‌دهد، درحال حاضر هر کیلو توت فرنگی ۶۶ هزار تومان، چغاله بادام ۴۸ هزار تومان و گوجه سبز کیلویی۵۱ هزار تو مان است. در این میادین توت سفید و سیاه کیلویی ۲۸ هزار تومان عرضه می‌شود. بدین ترتیب فقط چهار کیلو از چهار قلم میوه تابستانه ۱۹۳ برای یک خانوار چهار نفر تمام می‌شود.

دیگر میوه های تابستانه میدان “هندوانه” ، “خربزه”، “ملون” و “طالبی” است که “هندوانه” هر کیلو ۴ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۷هزار و ۹۵۰ تومان به فروش می‌رود. هندوانه های زیر سه کیلو در میادین ارزانتر از هندوانه های بالای سه کیلو هستند. در این بازار هر کیلو “خربزه” هم ۱۷ هزار و ۹۰۰ تومان است. اما هر کیلو “ملون” ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد. در میادین انواع طالبی هم کیلویی ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان است. در این بازار “جانا” هم کیلویی ۱۷ هزار و ۹۰۰ دیده می‌شود.

یعنی یک خانوار چهار نفره برای خرید یک هندوانه سه کیلویی، طالبی دو کیلویی و خربزه دو کیلویی باید نزدیک ۱۰۰ هزار تومان هزینه کنند.

میوه‌های وارداتی
در میادین “ازگیل ژاپن” هم عرضه می‌شود که قیمت آن ۴۵ هزار تومان است. “نارگیل” وارداتی هم ۴۸ هزار تومان عرضه می‌شود. در این بازار “آناناس طلایی” عمدتا گران‌ترین میوه در تمام فصول بوده است. این میوه به قیمت هر کیلو ۹۵ هزار تومان تمام می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا