وام قرض الحسنه بدون نیاز به ضامن + جزئیات

افرادی که برای خرید مایحتاج ضروری خود نیازمند تسهیلات بوده و از مشتریان بانک ایران زمین هستند، می‌توانند با افتتاح حساب مورد نظر و ایجاد میانگین مناسب برای وام ۳۰۰ میلیون تومانی درخواست بدهند.

به گزارش گروه بازار پارسینه، وام قرض الحسنه یکی از موارد مهم در حوزه مالی است که در ایران اجرا می‌شود. وام قرض الحسنه به صورت غیرسودآور و به‌عنوان یک راه حل برای کسانی که به علت محدودیت‌های مالی قادر به انجام نیازهای خود نیستند، ارائه می‌شود.در ایران، وام قرض الحسنه به‌عنوان یکی از ابزارهای موفق در کاهش فقر و رفاه اجتماعی استفاده می‌شود. وام قرض الحسنه از طریق بانک‌ها، مؤسسات مالی و نهادهای دولتی به افراد یا گروه‌های مستحقی که دارای درآمد کم و بدون تضمین مورد قبول هستند، اعطا می‌شود. هدف آن کمک به این افراد جهت انجام حجمی از نیازهای اساسی و ضروری از قبیل خرید مسکن، خرید وسایل خانگی، تکمیل تحصیلات فرزندان و تشکیل کسب و کار است.مزیت اصلی وام قرض الحسنه نسبت به وام‌های بهره‌دار، عدم وجود سود و بهره‌ای است که از طرف دریافت‌کننده وام دریافت می‌شود. این وام به صورت معاف از پرداخت سود و بهره به درخواست‌کننده واریز می‌شود.

افرادی که برای خرید مایحتاج ضروری خود نیازمند تسهیلات بوده و از مشتریان بانک ایران زمین هستند، می‌توانند با افتتاح حساب مورد نظر و ایجاد میانگین مناسب برای وام ۳۰۰ میلیون تومانی درخواست بدهند.

افرادی که برای خرید مایحتاج ضروری خود نیازمند تسهیلات بوده و از مشتریان بانک ایران زمین هستند، می‌توانند با افتتاح حساب مورد نظر و ایجاد میانگین مناسب برای وام ۳۰۰ میلیون تومانی طرح «انتخاب پلاس» این مجموعه درخواست بدهند.

براساس آخرین بروزرسانی رده، بانک ایران زمین به منظور تامین نیازمندی‌های تسهیلات خرد مشتریان در بخش خدمات و تکمیل سبد خدمت‌ها و محصولات خود طرح تسهیلاتی انتخاب پلاس را تبیین کرده است. به منظور درخواست این وام ۳۰۰ میلیون تومانی باید در یکی از شعب این مجموعه سپرده کوتاه مدت عادی افتتاح کرد. بعد از افتتاح سپرده، باید حداقل ۱۰ میلیون تومان به مدت سه ماه در حساب نگهداری کرد تا امکان درخواست این تسهیلات وجود داشته باشد. پس از سپرده گذاری در این حساب به اصل پول متقاضی سود یک درصدی تعلق می‌گیرد.

ضمانت اصلی برای دریافت این تسهیلات ارائه ضامن رسمی کسر از حقوق شرکت‌های دولتی یا خصوصی و داشتن اعتبار شغلی است. نرخ سود این وام ۲۳ درصد اعلام شده و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن به ۳۶ ماه می‌رسد.

مبلغ اقساط وام ۳۰۰ میلیون تومانی بانک ایران زمین چقدر است؟
با در نظر گرفتن سقف وام، مدت زمان پرداخت و نرخ سود تعیین شده، میزان هر قسط ۱۱ میلیون و ۶۱۲ هزار و ۹۱۶ تومان است. کل سود تسهیلات ۱۱۸ میلیون و ۶۴ هزار و ۹۹۳ تومان خواهد بود. جمع رقم وام و سود آن نیز به ۴۱۸ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۹۳ تومان می‌رسد.

لازم به ذکر است که این طرح تسهیلاتی تا سال دیگر اعتبار خواهد داشت. ضمنا مشتریانی که این وام را دریافت کرده‌اند در زمان بازپرداخت اصل آن امکان واریز و برداشت از حسابی که روی آن تسهیلات دریافت کرده‌اند را خواهند داشت.

ایثارگرانی که در دوران جنگ تحمیلی سابقه جبهه داشته‌اند، می‌توانند برای خودشان یا فرزندانشان وام بگیرند. توجه داشته باشید که کارت ایثارگری سپاه متفاوت از کارت ایثارگری ارتش می باشد و متقاضیان می بایست برای دریافت کارت خود به ارگانی مراجعه کنند که در زمان جنگ برای حضور در جبهه در آن نام نویسی کرده بودند.

ایثارگرانی که در دوران جنگ تحمیلی سابقه جبهه داشته‌اند، می‌توانند برای خودشان یا فرزندانشان وام بگیرند.در طول هشت سال جنگ دفاع مقدس، علاوه بر نیروهای نظامی، افراد بسیاری از سرتاسر ایران به صورت داوطلب برای حضور در جبهه های جنگ اعلام آمادگی کردند. ارتش و سپاه به عنوان دو ارگان نظامی اقدام به نام نویسی افراد می کردند به کجا ختم می شود پس از پایان جنگ دو ارگان سپاه و ارتش برای تقدیر از رزمندگانی که با شجاعت و ایثار در خط مقدم حاضر شده بودند، کارتی تحت عنوان کارت ایثارگری عرضه کردند.

توجه داشته باشید که کارت ایثارگری سپاه متفاوت از کارت ایثارگری ارتش می باشد و متقاضیان می بایست برای دریافت کارت خود به ارگانی مراجعه کنند که در زمان جنگ برای حضور در جبهه در آن نام نویسی کرده بودند.

چنانچه شما توسط ارگان ارتش به جبهه جنگ اعزام شده باشید می توانید برای دریافت و ثبت نام وام ایثارگران ارتش که شامل وام های مختلفی چون مسکن، وام ازدواج ، خودرو و … می شود اقدام کنید.سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رفاه حال ایثارگران، سامانه ای را راه اندازی کرده است که متقاضیان گرامی بتوانند با مراجعه به این سامانه خدمات الکترونیکی مختلفی را دریافت نمایند.

سامانه ایثار که به نشانی اینترنتی isaar.ir راه اندازی شده است، نیاز متقاضیان را برای ثبت نام وام ایثارگران ارتش به صورت اینترنتی و غیر حضوری رفع می نماید.

همچنین ایثارگران می توانند از طریق این سامانه درخواست صدور کارت ایثارگری، دریافت فیش حقوقی ایثارگران و … دهند. در ادامه این مقاله نحوه ثبت نام وام ایثارگران ارتش را شرح خواهیم داد.

مراحل ثبت نام وام ایثارگران ارتش عبارت است از:
در ابتدا لازم است تا متقاضی وارد سامانه وام مسکن ایثارگران به نشانی اینترنتی isaarit.isaar.ir گردد.

در مرحله بعد لازم است تا گزینه «ثبت نام خدمات الکترونیک ایثارگران» را از بخش «خدمات الکترونیکی ایثارگران و کارمندان» انتخاب نماید.

در این مرحله پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود لازم است است تا کد امنیتی مربوطه را وارد کرده و بر روی گزینه «ثبت نام» کلیک نمایید.

پس از ورود به سامانه بر روی گزینه «مسکن» کلیک کنید.

سپس از سمت راست صفحه گزینه «وام مسکن» را انتخاب کرده و بر روی «ادامه» کلیک کنید.

پس از مطالعه قوانین مربوطه و انتخاب گزینه «قبول دارم»، وارد صفحه ای خواهید شد که باید اطلاعات تکمیلی، نظیر شعبه بانک و شهری که متقاضی دریافت وام مسکن، از آنجا هستید را انتخاب کرده و به مرحله بعدی بروید.

در مرحله بعدی لازم است تا نوع وام مورد نظر خود (وام خرید مسکن/ وام ساخت مسکن) را تعیین کنید و پس از تایید اطلاعات نشان داده شده، به مرحله بعدی بروید.

پس از پایان این مرحله کد رهگیری ثبت درخواست فرد برای شما ارسال خواهد شد که می توانید در صورت نیاز درخواست خود را پیگیری نمایید.

کدام بانک ها به ایثارگران وام می دهند؟

افرادی که دارای درصدی از جانبازی هستند و یا از ایثارگران دوره جنگ تحمیلی هستند، می توانند بنابر دستور بانک مرکزی جمهوری اسلامی وام دریافت نمایند. ولی چه بانکی هایی انواع وام ها را به ایثارگران می دهند؟

بانک دی:

از جمله بانک هایی که تسهیلات به ایثارگران ارائه می دهد، می توان بانک دی را نام برد. متقاضیان گرامی می توانند برای دریافت وام با کارت ایثارگری به بانک دی مراجعه نمایند.

ایثارگران می توانند وامی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را بدون داشتن ضامن دریافت نمایند. خانواده شهدا و ایثارگران می توانند با ارائه مدارکی چون گواهی کسر از حقوق و معرفی نامه وام مورد نظر خویش را دریافت کنند.

شرایط دریافت وام با کارت ایثارگری ارتش تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بدون ضامن، بر اساس بخشنامه وزارت اقتصاد بدین صورت می باشد:

برای دریافت وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان فقط نامه کسر از حقوق مورد نیاز می باشد.

برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تنها ارائه نامه ی کسر از حقوق به همراه چک یا سفته مورد نیاز می باشد.

بانک قرض الحسنه رسالت:

از دیگر بانک هایی که تسهیلات مختلف به ایثارگران ارائه می دهد می توان به بانک قرض الحسنه رسالت اشاره کرد. ایثارگرانی که در این بانک حساب داشته باشند و در صورت خوش حساب بودن، وامی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و بدون کارمزد می توانند دریافت کنند.

بانک سپه:

بانک سپه نیز به افراد دارای معرفی نامه از مرکز بهزیستی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و یا کمیته امداد هستند، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام خوداشتغالی و قرض الحسنه پرداخت می کند.

ایثارگرانی که تمایل به دریافت وام خوداشتغالی بانک سپه دارند، باید در یکی از شعبه های این بانک حساب قرض الحسنه داشته باشند. (در صورتی که حساب قرض الحسنه ندارید، می بایست افتتاح نمایید.) همچنین برای دریافت این وام نیازمند داشتن ضامن معتبر و سند ملکی خواهید بود.

وام مسکن ۳۰۰ میلیون تومانی ایثارگران به شعب بانک عامل ابلاغ شد:
بانک عامل بخش مسکن سقف‌ های جدید تسهیلات مسکن ایثارگران و خانواده شهدا را به شعب خود در سراسر کشور ابلاغ کرد.

بر این اساس سقف تسهیلات خرید و ساخت مسکن مخصوص خانواده شهدا و ایثارگران در شهر های با جمعیت بیش از یک میلیون نفر و مراکز استان‌ ها به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و در سایر شهرستان‌ ها و روستا ها نیز به ترتیب به ۲۵۰ میلیون و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است.

این تسهیلات بعد از معرفی واجدین شرایط از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل پرداخت است.

در مصوبه بانک تخصصی بخش مسکن برای پرداخت این نوع تسهیلات آمده است: آن دسته از متقاضیانی که معرفی‌ نامه صادره آن‌ ها قبل از ابلاغ این نامه عمومی به بانک ارائه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن‌ ها در دفترخانه ثبت نشده باشد، در صورت ارائه معرفی‌ نامه جدید از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران (اعتبار ابلاغی سال ۱۴۰۰) می‌ توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره‌ مند شوند.

با این حال افزایش سقف تسهیلات برای آن دسته از متقاضیانی که قرارداد آن ها در سیستم تسهیلاتی بانک ثبت قطعی شده است، قابل تسری نیست.

بر اساس این گزارش تسهیلات جهت خرید و ساخت واحد مسکونی مربوط به خانواده شهدا و ایثارگران با نرخ سود ۴ درصد به متقاضیان پرداخت می‌ شود. این تسهیلات با معرفی نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل پرداخت است و حداکثر مدت زمان بازپرداخت آن ۲۰ سال می‌ باشد.

در سال ۱۳۹۹, بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، تصمیم گرفت وام جانبازی را به افرادی که دارای شرایط لازم و با اولویت هایی همچون درصد جانبازی ، ازادگان، فرزندان جانبازان و همچنین خانواده شهدا مثل همسر، والدین و…._ وراث تحت تکفل آزادگان و…. به ایثارگران وام پرداخت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا