گزارش بورس ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ / شاخص کل ۸۵۰۰ واحد ریزش کرد

بازار سرمایه پس از ریزش سنگین دو روز گذشته امروز شرایط متعادل تری را دنبال کرد به شکلی که درمعاملات روز جاری شاهد برچیده شدن بسیاری از صف های فروش بودیم.

به گزارش اقتصاد ایران به نقل از تسنیم، بازار سهام چهارمین روز کاری اگرچه همانند دو روز گذشته با فشار عرضه آغاز به کار کرد اما رفته رفته از فشار عرضه ها کاسته شد به صورتی که شاخص کل از محدوده ی منفی ۵۰ هزار به کمتر از ۱۰ هزار واحد منفی رسید.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی ۸هزار و ۵۰۰ واحدی به ۲ میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید و شاهد افزایش چشم گیر سهام مثبت و همچنین برچیده شدن صف های فروش بودیم. همچنین شاخص کل هم وزن نیز ریزشی۲۱ هزار واحدی را تجربه کرد و به ارتفاع ۷۸۲ هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد فولاد، وبملت و میدکو بیشترین تاثیر در شاخص کل بورس و سه نماد آریا، مارون و بپاس بیشترین تاثیر را در شاخص فرابورس داشته اند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خرد در بازار امروز مورخ ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، مبلغ ۲۲هزار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بود و همچنین گفتنی است خروج پول حقیقی از بازار سهام با جمع شدن صف های فروش از طرف حقوقی شدت گرفت و نهایت حقیقی ها ۱۳۴۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

در بازار امروز ۱۶۹ نماد در محدوده ی مثبت و ۲۴۱ نماد در محدوده ی منفی و در بازار فرابورس ۱۵۸ نماد در محدوده ی مثبت و ۱۷۳ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا