آیا می دانستید بالاترین کیلومتری که یک ماشین رفته چه قدر است؟

تا چند ده سال نام ولوو به خودروهای خانوادگی بی‌زرق و برق گره خورده بود، ولی این شرکت سوئدی در دهه ۶۰ میلادی با معرفی یک سدان کوپه اسپرت جذاب به نام P۱۸۰۰ تصورات را نسبت به خود تغییر داد. این خودرو حتی به قدری خوش‌چهره بود که در یک مجموعه تلویزیونی شبیه به جیمز باند با نام The Saint حضور پیدا کرد.

به گزارش اقتصاد ایران، اگر با این توصیفات فکر می‌کنید روی این محصول ولوو به‌عنوان یک خودرو بادوام نمی‌توان حساب باز کرد، سخت در اشتباه‌اید. «ایروینگ گوردون» (Irving Gordon) کسی است که با یک ولوو P۱۸۰۰S مدل ۱۹۶۶ مسافت تقریباً ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار کیلومتر را طی کرد؛ مسافتی که با آن می‌توان ۶ بار به ماه رفت و برگشت! او حتی به همین خاطر رسماً صاحب رکورد گینس شد و به برنامه تاک شو پرطرفدار جی لنو دعوت شد که در آن سلبریتی‌های درجه یک، از مدونا تا دنزل واشینگتن حضور داشته‌اند. بر اساس گفته خود گوردون، یکی از دلایل طول عمر استثنائی خودرو او تعویض مداوم روغن موتور بوده. همچنین او مصمم بود که اجازه ندهد شخص دیگری پشت فرمان آن بنشیند.

بلافاصله پس از مرگ صاحب این ولوو P۱۸۰۰S مدل ۱۹۶۶ در سال ۲۰۱۸، ولوو اقدام به خرید این خودرو کرد تا هم برای تحقیقات از آن استفاده کند و هم آن را در موزه خود در ایالت نیوجرسی آمریکا به نمایش بگذارد. این در حالی بود که این ولوو همچنان به نسبت کارکرد فوق‌العاده بالای خود، نو به نظر می‌رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا