بازار داغ صادرات میگو!

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: امسال تولید ۴۰ هزار تن میگوی پرورشی هدفگذاری شده که در صورت تحقق نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن رشد خواهد داشت.

به گزارش اقتصاد ایران، ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: بیماری لکه سفید میگو همانند دیگر بیماری رشته‌های دامپزشکی در کنار تولیدکنندگان است و همواره پرورش دهندگان در کنار بیماری، تولید می‌کنند.

به گفته او، امسال تولید ۴۰ هزار تن میگوی پرورشی هدف گذاری شده است که در صورت تحقق نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار تن افزایش خواهد داشت. این در حالی است که از دیدگاه شیلات تولید میگو کشور ۷۰ هزار تن است.

صادرات میگو پرورشی به بازار‌های جهانی

قاسمی با بیان اینکه بیش از ۹۴ تا ۹۵ درصد میگوی پرورشی به بازار‌های هدف صادر می‌شود، افزود: بنابر آمار سال گذشته صادرات میگو بیش از ۱۴۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور در برداشت.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: عمده صادرات آبزیان به کشور‌های روسیه، چین، عراق، امارات و ارمنستان انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون گفت: با توجه به عدم فرهنگ سازی و طبخ میگو، بخش اعظم میگوی پرورشی به بازار‌های هدف صادر می‌شود که با فرهنگ سازی مناسب و روش پخت آبزیان باید سرانه مصرف را افزایش داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا