سهم تأمین اجتماعی از تولید دارو در کشور مشخص شد

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی از سهم ۲۵ درصدی این مجموعه در تولید دارو در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادایران، عارف نوروزی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی اظهار کرد: بحث تعالی سازمانی در مجموعه‌ای به‌ویژه مجموعه اقتصادی باید ساختارمند شود. اکنون صحبت از تعالی سازمانی است. اما باید دید جای آن در ساختارهای سازمانی بنگاه‌ها کجاست و آیا متولی دارد؟ این متولی برای فرهنگی کردن این جریان حرکت می‌کند؟ یا فقط موقع نزدیک شدن اینگونه برنامه‌ها به تحرکی واداشته شوند و سپس بعد از به اتمام رسیدن برنامه‌ها، دوباره کتاب و دفتر را تا وقت مناسب ببندند.

وی بیان کرد: ما در شستا این موضوع را در تصویب ساختاری سازمان تصویب کردیم. او افزود: معاونت تعالی سازمانی در شستا برای این کار ماموریت پیدا کرده است. اگر صحبت از دانش‌بنیان کردن سیستم می‌کنیم، آدرس روی هواست. می‌گوییم فعالیت‌ها باید دانش بنیانی شود.

ساختاربندی در شرکت‌های دانش بنیان

نوروزی با بیان اینکه فعالیت‌های دانش بنیانی باید ساختارمند شود. ساختار باید ماموریت را انجام دهد تا دانش بنیان شدن در مجموعه نهادینه شود. وی تصریح کرد: برای رشد و توسعه فعالیت در هر رشته، باید به میانگین صنعت در کشور و در دنیا به اینگونه قضاوت‌ها توجه داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با بیان اینکه بهره‌وری حوزه‌های اقتصادی تحت مسئولیت ما پایین است افزود: میانگین سود صنعت دارو در کشور با وزن حدود ۲۵ درصد از سهم دارویی که ما در صنعت کشور داریم، ۲۵ درصد است و میانگین سود ما ۱۲ درصد است.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا