کدام زوج‌ها وام ازدواج بیشتری می‌گیرند؟

دولت در سال جاری، وام ازدواج را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به ازای هر زوج و زوجه و در مواردی که زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان تخصیص می‌دهد.

به گزارش اقتصاد ایران ، دولت در سال جاری، وام ازدواج را به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به ازای هر زوج و زوجه و در مواردی که زوج زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال باشند، ۳۵۰ میلیون تومان تخصیص می‌دهد.
در سال ۱۴۰۲ بالغ بر یک و نیم میلیون متقاضی توانستند وام ازدواج و فرزندآوری دریافت کنند که مبلغ آن بیش از ۲۰۳ هزار میلیارد تومان بود.
طبق آمارها شبکه بانکی در راستای تسهیل شرایط ازدواج در دولت سیزدهم در سال گذشته ۷۷۱هزارو ۱۶۶مورد تسهیلات ازدواج به مبالغ بیش از ۱۵۷ هزار میلیارد تومان به متقاضیان اعطا کرد.
از سوی دیگر، براساس ماده (۸) قانون، صندوق های رفاه دانشجویی مکلف به پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل فاقد مسکن هستند. بر این اساس در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۲ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ۶۷۲ نفر به مبلغ کل ۴۲۷ میلیارد ریال ودیعه مسکن اعطا کرده است.
همچنین با افزایش عدد این وام، تا اردیبهشت ۱۴۰۳ به ۵۴۴ نفر به مبلغ ۳۴۵ میلیارد ریال ودیعه مسکن اعطا شده است. تعداد ودیعه در دست پرداخت نیز ۱۰۴۰ نفر به مبلغ ۶۷۸ میلیارد ریال است.
در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد ودیعه مسکن اعطا شده در ۶ ماهه نخست۱۴۰۲؛ تعداد ۸۶۶ نفر به مبلغ کل ۲۳۷میلیارد و ۸۵۰میلیون ریال و تعداد ودیعه مسکن اعطا شده در ۶ ماهه دوم؛ ۱۸۲۹ نفر به مبلغ کل ۸۱۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بود.
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا