نینجای جدید از راه رسید+فیلم

شما می توانید با نینجا 500 لذت موتورسواری واقعی را حس کنید در زیر به برخی از ویژگی های این غول 4 سیلندر خواهیم پرداخت.

مجید سلطانی/اقتصاد ایران

از زمان ساخت اولین موتور در سال ۱۹۵۰، کاوازاکی همیشه هدف خود را توسعه فناوری های جدید برای از بین بردن محدودیت های موتورهای با کارایی بالا خود بیشتر کرده است. امروزه موتورسیکلت های این شرکت دارای فناوری های مدرن هستند که در طول تاریخ طولانی ما تکامل یافته اند.

اما اینبار صحبت از نینجایی است که در سال ۲۰۲۴ رونمایی شد.یک موتور ۵۰۰ سی سی با قدرتی فراتر از باور و تکنولوژی بسیار مدرن. شما می توانید با نینجا ۵۰۰ لذت موتورسواری واقعی را حس کنید در زیر به برخی از ویژگی های این غول ۴ سیلندر خواهیم پرداخت.

شاسی جدید و کم کردن اینرسی  

نقطه قوت کاوازاکی همیشه تکیه بر برنامه های بسیار پیچیده با استفاده از سنسورهای خاص بوده است که اطلاعات لحظه ای را در مورد  شاسی به ECU ارائه می دهند. برنامه مدل سازی پویا بر اساس فرمول مدل سازی جادویی است، تکامل پارامترهای متعدد را بررسی می کند و تغییرات در جاده و شرایط تایر را در نظر می گیرد.

اضافه شدن واحد مرکزی IMU امکان اندازه گیری ۶ نقطه اصلی را فراهم می کند. شتاب طولی، محورهای عمودی و عرضی و همچنین رول و گام توسط این واحد اندازه گیری می شود. نرخ انحراف توسط ECU محاسبه می شود. همه این اطلاعات به تعیین جهت گیری شاسی در زمان واقعی و مدیریت بهترین کمک های رانندگی کمک می کند.
 KLCM (حالت کنترل پرتاب کاوازاکی) با تنظیم الکترونیکی قدرت موتور برای این است که از جلوگیری و لیز خوردن چرخ عقب در حالات پر شتاب اولیه جلوگیری کند.

KLCM که برای کمک رانندگان در به حداکثر رساندن شتاب خود از استارت های ایستاده طراحی شده است،  قدرت موتور را به صورت الکترونیکی تنظیم می کند تا از چرخش چرخ عقب در استارت اولیه جلوگیری کند. موتورسوار می تواند یکی از ۳ حالت را انتخاب کند که هر کدام درجه متفاوتی از کمک را ارائه می دهند. هر یک از ۳ حالت به راکب اجازه می دهد تا با دریچه گاز کاملا باز شروع کند. هنگامی که اهرم کلاچ کار می کند و سیستم فعال می شود، تا زمانی که دستگیره دریچه گاز درگیر باشد، سرعت موتور به طور خودکار محدود می شود. به محض اینکه راکب کلاچ را رها کند، دور موتور افزایش می‌یابد اما قدرت تنظیم می‌شود تا از لغزش چرخ عقب و بالا آمدن چرخ جلو جلوگیری شود.

ترمزهای ناجی

KEBC به موتورسوار اجازه می دهد تا ترمز موتور خود را بر اساس اصول خود هدایت کند.

سیستم کنترل ترمز موتور کاوازاکی به راننده این امکان را می دهد که دقیقاً میزان ترمز موتوری که نیاز دارد را انتخاب کند تا با مدل سواری خود مطابقت داشته باشد. هنگامی که فعال می شود، ترمز موتور کاهش می یابد که تداخل در رانندگی در مدار را کاهش می دهد.

دریچه های هوشمند

کنترل الکترونیکی دریچه گاز به ECU اجازه می دهد تا مخلوط ایده آلی از هوا و سوخت را برای احتراق بهینه به موتور برساند.

سیستم کنترل الکترونیکی دریچه گاز کاوازاکی به ECU اجازه می دهد تا ترکیب ایده آلی از هوا (از طریق جعبه هوا) و سوخت (از طریق انژکتورها) را برای احتراق بهینه به موتور برساند. این احتراق منجر به واکنش نرم و طبیعی موتور می شود. این سیستم همچنین کاهش قابل توجهی از انتشار گازهای گلخانه ای را ممکن می سازد.

این مدیریت الکترونیکی دریچه گاز اجازه می دهد تا سیستم های کمکی مانند S-KTRC (کنترل کشش ورزشی) یا KTRC (کنترل کشش) کارآمدتر باشند و همچنین امکان پیاده سازی سیستم های جدید مانند KLCM (کمک استارت)، KEBC (ترمز موتور) را فراهم می کند.

سیستم کنترل کشش کاوازاکی

کنترل کشش ۳ حالته کاوازاکی KTRC (کنترل کشش کاوازاکی) به موتورشوار این امکان را می دهد که یکی از ۳ حالت موجود را برای سازگاری با انواع موقعیت ها، هم در رانندگی اسپرت و هم در رانندگی نرمال انتخاب کند. این پیشرفته ترین سیستم کنترل کشش کاوازاکی است.

سیستم ۳ حالته KTRC هر دو KTRC 1 حالته و S-KTRC را ترکیب می کند. KTRC 1 حالته از لغزش چرخ عقب جلوگیری می کند در حالی که S-KTRC به شما امکان می دهد حداکثر کشش را در حین رانندگی اسپرت حفظ کنید. سوئیچ نصب شده در قلوه سمت چپ بسیار کاربردی است زیرا به شما امکان می دهد فوراً یکی از ۳ حالت را حتی انتخاب کنید.  حالت های ۱ و ۲ به شما این امکان را می دهند که هنگام خروج از پیچ ها، مانند S-KTRC، کشش بهینه را حفظ کنید. آنها برای رانندگی اسپرت برنامه ریزی شده اند، شتاب قوی را در هنگام خروج از پیچ ها و حداکثر کشش چرخ های عقب را امکان پذیر می کنند.  حالت ۱، طراحی شده برای شرایط خشک و چسبندگی بالا، نرخ لغزش ایده آل را برای اطمینان از کشش مطلوب حفظ می کند. حالت ۳ مانند حالت KTRC 1 عمل می کند، و در صورت شناسایی لغزش اولیه، قدرت را برای بازگرداندن چسبندگی به چرخ عقب کاهش می دهد. برای شرایط لغزنده یا در جاده های مرطوب ایده آل است.
قابلیت اتصال به گوشی همراه

یک تراشه بلوتوث ادغام شده در داشبورد به راکبان اجازه می دهد تا به صورت بی سیم به موتور سیکلت خود متصل شوند.

 با استفاده از برنامه کاربردی گوشی هوشمند “RIDEOLOGY THE APP”، ویژگی های بسیاری در دسترس است که به شما کمک می کند تا بهترین تجربه ممکن را از موتورسیکلت داشته باشید.
* تعدادی عملکرد در دسترس است:
– اطلاعات در مورد موتورسیکلت: اطلاعاتی مانند سنج سوخت، سرعت سنج، برنامه تعمیر و نگهداری و غیره. روی گوشی هوشمند قابل مشاهده است.
– گزارش سوارکاری: مسیر و سرعت موتور را می توان از طریق تلفن هوشمند مشاهده کرد.
– اعلان ها: هنگامی که یک تماس، متن یا ایمیل توسط گوشی هوشمند دریافت می شود، اطلاعات روی داشبورد موتورسیکلت نمایش داده می شود
– تنظیمات عمومی: تنظیمات کلی نمایش ابزار دقیق (مانند (واحد فاصله، تاریخ، فرمت تاریخ و غیره) قابل تنظیم است. از طریق گوشی هوشمند
در پایان باید گفت کاوازاکی محصولی را معرفی کرده است که رقیبان را به راحتی کنار گذاشته است. اگر شما خیال می کنید که می توانید سوار این نینجای ژاپنی شوید و دلبسته آن نشوید حتما این ریسک را  بکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا